agenda
map gps menu

Flap 1 - leg 2: Tannheim - Voslau

This morning, after an excellent night of restful sleep in the very enclosure of the airfield and a good breakfast, we took off in the cool morning.

A little bit of icing uphill just after takeoff but after a blow of heater carbu, everything goes in order...

We fly in a very quiet atmosphere, perfect visibility and extraordinary controllers !

B1A3P2  B1A3P3  B1A3P4

On the right: the mountain, on our left the plains...

Once surpassed Salzburg, the relief becomes clearly more present and therefore the turbulences...

I feel that these mountains will never end and do not see how a valley could be there... and then suddenly, just a few nautical miles from our destination, there is the valley... still a few big jerks, aim the small pass... and plouff I can dive towards the circuit... and the valley is very beautiful, full of vineyards and small lakes.

Approach in a strong crosswind... and landing on a beautiful track in full sun.

When we refuel, a very nice gentleman comes to see us because he's got a Piper Cub !

While cleaning the plane, Philippe starts the conversation with Bill and Bill finds us a hangar ! A big hangar just for N58 !

Then our guide takes us on a guided tour of Baden, a small town full of "farms" of wine growers who open their doors to offer meals... it's beautiful, bucolic  and Beethoven has created a symphony here, Mozart: the flute enchanted and Shubert wrote the trout...

We are entitled to the history of the various wars and invasions that were stopped by the famous mountains overflown in the morning...

Bill drops us off at the station and we join Vienna to take over human figure at the hotel.

We are preparing to make a small tour of the city and therefore I leave you...

See you tomorrow !

Valerie

B1A3P1   B1A3P5  B1A3P6  B1A3P7  B1A3P8

Ce matin, après une excellente nuit de sommeil réparateur dans l'enceinte même de l'aérodrome et un bon petit déjeuner, nous avons décollé dans la fraicheur matinale.

Un petit coup de givrage en montée juste après le décollage mais après un coup de réchauffeur carbu, tout rentre dans l'ordre...

Nous volons dans un atmosphère très calme, visibilité parfaite et contrôleurs extraordinaires !

A droite : les montagne, à notre gauche les plaines...

Une fois dépassé Salzburg, le relief devient nettement plus présent et donc les turbulences...

J'ai l'impression que ces montagnes n'en finiront jamais et ne vois pas comment une vallée pourrait s'y trouver... et puis, soudain, à peine à quelques nautiques de notre destination, la voilà la vallée... encore quelques gros soubresauts, viser le petit col... et plouff je peux plonger vers le circuit... et la vallée est très belle, pleine de vignobles et de petits lacs.

Approche dans un fort vent de travers... et atterrissage sur une belle piste en plein soleil.

Lorsque nous faisons le plein, un très aimable monsieur vient nous voir car il a un Piper Cub !

Pendant que je nettoie l'avion, Philippe engage la conversation avec Bill et Bill nous trouve un hangar ! Un grand hangar juste pour N58 !

Ensuite notre guide nous emmène faire une visite guidée de Baden, petite ville remplie de "fermes" de viticulteurs qui ouvrent leurs portes afin d'offrir le couvert... c'est beau, bucolique à souhait et Beethoven y a créé une symphonie, Mozart: la flûté enchantée et Shubert y a écrit la truite...

Nous avons droit à l'histoire des différentes guerres et invasions qui ont été arrêtées par les fameuses montagnes survolées le matin...

Bill nous dépose à la gare et nous rejoignons Vienne pour reprendre figure humaine à l'hôtel.

Nous nous apprêtons à faire une petite visite de la ville et donc je vous laisse...