agenda
map gps menu

Bad weather

This morning, an unexpected strong wind surprised our intentions of flight and with great regret we decided not to venture into this zone of strong and turbulent wind (28-32 kt at 3000 ft on a north-south axis).

Yesterday afternoon, we were immersed in the Viennese atmosphere and were very pleasantly surprised by this permanent musical culture and the preservation of cultures and traditions.

We had a carriage ride (love it !), Had a tour of the cathedral and why not light a candle to protect our trip ?

After an excellent night's sleep, the weather decided otherwise and forced us to continue our cultural tour: museum and house of Mozart, Beethoven's house in the morning.

The afternoon took us to the cemetery where are the mausoleums of the great musicians... very long stroll under a beautiful sun and cloudless sky making us doubt our morning decision...

We have difficulty believing that this radiant weather does not let us steal...

We scan the planes in the final of the international airport: Philippe finds that they fight against the wind, I find them wonderfully stable and have some regrets...

What we love in Vienna: the shops we do not see any more like a splendid shop of canes with silvered knobs chiselled, shop of cult articles, and especially we like the extraordinary architecture expressing a great respect urbanistic.

The permanent presence of the music is delighted !

We are currently in the palace of Schönbrunm, sitting on a terrace facing the castle... life is not too bad !

Let's cross all the fingers so that the weather will be favorable tomorrow...

See you soon !

Valerie

2017 09 09 PHOTO 00000032  2017 09 09 PHOTO 00000033

Ce matin, un vent de force inattendue a surpris nos intentions de vol et avec grand regret nous avons pris la décision de ne pas nous aventurer dans cette zone de vent puissant et turbulent (28-32 kt à 3000 ft sur un axe nord-sud).

Hier après-midi, nous nous étions plongés dans l'atmosphère viennoise et étions très agréablement surpris par cette culture musicale permanente et par la préservation des cultures et traditions.

Nous avions fait une balade en calèche (j'adore !), avions visiter la cathédrale et pourquoi pas y allumer un cierge afin de protéger notre voyage ?

Après une excellente nuit de sommeil, la météo en a décidé autrement et nous a forcés à poursuivre notre visite culturelle: musée et maison de Mozart, maison de Beethoven en matinée.

L'après-midi nous a menés au cimetière où se trouvent les mausolées des grands musiciens.... très longue balade sous un magnifique soleil et ciel sans nuage nous faisant douter de notre décision matinale...

Nous avons peine à croire que cette météo radieuse ne nous laisse pas voler...

Nous scrutons les avions en finale de l'aéroport international: Philippe trouve qu'ils luttent contre le vent, moi je les trouvent merveilleusement stables et ai quelques regrets...

Ce qu'on aime à Vienne: les magasins qu'on ne voit plus chez nous telle qu'une splendide boutique de cannes au pommeaux argentés ciselés, boutique d'articles de culte, et surtout nous aimons l'architecture extraordinaire exprimant un grand respect urbanistique.

La présence permanente de la musique nous ravi !

Nous sommes actuellement au palais de Schönbrunm, attablés à une terrasse face au château... on n'est pas trop malheureux !

Croisons tous les doigts pour que la météo nous soit favorable demain...