agenda
map gps menu

Flap 1 - leg 5 - LHUD - LYNI

Yesterday, Monday 11th, after a good night's sleep in a small hotel in a small university town (Szeged) which we visited with great pleasure, we took off from the very nice aerodrome and made a very nice flight.

We fly over desert landscapes of cultivated land with an oasis of greenery containing a village or a small town...

During dozens of nautical activities, we see only a few houses...

We appreciate this flight helped by very cooperating controllers and this despite the strong head wind that slows us more than expected and makes us consider alternates several times...

We nevertheless arrived at our destination: Nic in Serbia.

We fill up, for the plane and for us !

And here we are ready to take off for Sofia.

During the taxi, the controller informs us that we need a clearance to land in Sofia and that we must reach the terminal...

After some emails and a few phone calls, we receive the clearance which is in fact given by the handling which is mandatory... it will cost us!!!

We finally take off... when climbing, I notice that my RPM does not exceed 2500 turns... I do a level off, wait but I'm not happy with my engine... I go back... ... no there is a problem... Philippe is not convinced...
I decide to turn around, Philippe shares my opinion, we have to land...

I lose a lot of power intermittently...

Facing me: the mountains !
I reach the final by passing over a city... not very comfortable...
Slipping and landing nickel... phew, ground !
We joined the parking lot, I test the magnetos, the right shows a loss of 300 laps...

More fear than harm...

We attach the plane and cover it conscientiously because they announce thunderstorms...

Then, the soul in trouble we look for a hotel...

I make some lengths in the swimming pool in order to empty my head...

This morning, after curiously sleeping, we are impatient at the aerodrome to see if my plane is safe, we can not reach it, the airport only opens at 10:30!
Amazing !!!

I admit that waiting there makes our mood falls in the socks...

We also expect a local mechanic who has to come from a neighboring city but we do not know his schedule or whether he will come today or tomorrow...

The city is totally sinister, the airport in the image of the city and our morale is contaminated...

Following the next issue...

Valerie

Hier, Lundi 11, après une bonne nuit sommeil dans un chouette hôtel dans une petite ville universitaire (Szeged) que nous avons visité avec grand plaisir, nous avons décollé de l'aérodrome très sympathique et avons effectué un super vol très agréable.

Nous survolons des paysages désertiques de terres cultivées avec ça et là une oasis de verdure renfermant un village ou une petit ville...

Pendant des dizaines de nautiques, nous n'apercevons que quelques rares habitations...

Nous apprécions ce vol aidés de contrôleurs très coopérants et ce malgré le fort vent de face qui nous ralentit plus que prévu et nous fait considérer des "alternates" à plusieurs reprises...

Nous sommes malgré tout arrivés à notre destination: Nic en Serbie.

Nous faisons le plein, pour l'avion et pour nous !

Et nous voici prêts à décoller pour Sofia.

Lors du taxi, le contrôleur nous signale que nous avons besoin d'une clearance pour atterrir à Sofia et qu'on doit rejoindre le terminal...

Après quelques mails et quelques coups de fils, nous recevons la clearance qui est en fait donnée par le handling qui est obligatoire... cela va nous coûter cher...!!!

Nous décollons enfin... lors de la montée, je remarque que mon RPM ne dépasse pas les 2500 tours... je fais un level off, attends mais ne suis pas contente de mon moteur... je remonte... non il y a un problème... Philippe n'en est pas convaincu...
Je décide de faire demi tour, Philippe partage mon avis, on doit atterrir...

Je perds beaucoup de puissance par intermittence...

Face à moi: les montagnes !

Je rejoins la finale en passant au dessus d'une ville... pas très confortable...
Glissage et atterrissage nickel... ouf, au sol !
On rejoint le parking, je teste les magnetos, celui de droite manifeste une perte de 300 tours...

Plus de peur que de mal...

Nous attachons l'avion et le couvrons consciencieusement car ils annoncent des orages...

Ensuite, l'âme en peine nous cherchons un hôtel...

Je fais quelques longueurs dans la piscine glacée afin de me vider la tête...

Ce matin, après avoir curieusement bien dormi, on se rend impatients à l'aérodrome pour voir si mon avion est sain et sauf, non, on ne peut pas le rejoindre, l'aéroport n'ouvre qu'a 10:30 !

Hallucinant !!!

J'avoue que là nous attendons de poursuivre et le moral tombe dans les chaussettes...

On attend également un mécanicien local qui doit venir d'une ville voisine mais on ne connait pas son horaire ni s'il viendra aujourd'hui ou demain...

La ville est totalement sinistre, l'aéroport à l'image de la ville et notre moral en est contaminé...

Suite au prochain numéro...